חזרה
דיקור סיני

אקופונקטורה (Acupuncture) – אומנות הריפוי בעזרת דיקור הסיני

דיקור סיני, המוכר בשם אקופונקטורה ובלועזית- Acupuncture (צרוף המילים: cus=מחט ו-pungere=לדקור), הוא אחד הטיפולים העיקריים ברפואה הסינית, מן המובילים בסוגי רפואה משלימה לסוגיה.
אקופונקטורה מתבססת על דיקור (הידוע בתור דיקור סיני) המטופל או המטופלת על מנת לשפר את בריאותם. באקופונקטורה טמונה חכמת חיים וגישה בריאותית שהתפתחה בסין. במשך אלפי שנים השתמשו הסינים במחטים בשביל לגרות נקודות הנמצאות על ערוצי אנרגיה חיונית הזורמת בגופנו ומשפיעה על האיזון והבריאות הטבעית של הגוף שלנו.

למה טוב טיפול באקופונקטורה – דיקור סיני?
הטיפול בדיקור סיני מסייע למנוע מחלות, ומהווה פתרון לבעיות רבות, בין אם הן חריפות, אקוטיות או כרוניות.לפי התפיסה של הרפואית הסינית, הבריאות שלנו מבוססת על האיזון בין הגוף לנפש, והמחלה היא תוצאה של פגיעה באיזון זה.
כאן תוכלו לקרוא גם על דיקור סיני בהריון

מה המטרה של הטיפול באקופונקטורה?
מטרת הטיפול באקופונקטורה היא למצוא את הגורמים לפגיעה באיזון בין גופנו לנפשנו ולטפל בהם  על ידי החזרת האיזון על כנו. תהליך זה נעשה על ידי עידוד כוח הריפוי הטבעי של הגוף. הרפואה הסינית מתבססת על פילוסופיה של “יין” ו- “יאנג”, ודרך פילוסופיה זו ניתן לאבחן בצורה ייחודית בעיות ומחלות רבות הפוגעים באיכות חיינו.

כיצד מתבצע הטיפול באקופונקטורה?
הטיפול בעזרת דיקור סיני (אקופונקטורה) מתבצע על ידי גירוי נקודות מיוחדות (קיימות בגוף כ-365 נקודות דיקור כאלו) על פני מסלולים או ערוצים אנרגטיים הנקראים מרידיאנים. הטיפול נעשה באמצעות דיקור עם מחט מיוחדת ודקה מאוד (עוביה כעובי שערה).
למרות שלפעמים המטופל חושש מהכאב שבדיקור, הטיפול בדיקור כמעט אינו מורגש ועל פי רוב איננו מכאיב כלל. אם זאת, לעיתים ניתן לחוש תחושות שונות המצביעות על ההשפעה המיוחדת של אותן נקודות דיקור מסוימות. את אותן תחושות ניתן להגדיר כזרימה, כובד, דגדוג, חום ולעיתים תחושה של שחרור, רוגע וזרימה אנרגטית. בדרך כלל הטיפול מרגיע ונעים.

איך מאבחנים את המצב של המטופל על פי רפואה סינית?
האבחנה ברפואה הסינית מהווה חלק חשוב של הטיפול וזאת מאחר שההתייחסות היא לאדם כולו: מצבו הנפשי, הפיזי והרגשי. האבחון מתבסס על תשאול ובדיקות נוספות הכוללות בדיקת דופק ולשון בצורה הייחודית לרפואה הסינית. לאחר בדיקה ואבחון המטפל קובע באלו נקודות אקופונקטורה (דיקור) להשתמש. חשוב לזכור שהטיפול הוא אישי ומכוון באופן יחודי לכל מטופל.

היות שאקופונקטורה מעודדת תהליכי ריפוי טבעיים של הגוף, ניתן להשתמש בה למגוון רב של בעיות, הן פיזיות והן נפשיות. ארגון הבריאות העולמי המליץ על טיפולי אקופונקטורה לבעיות רבות כגון: מיגרנות, כאבים בגב, כאבים בפרקים, ובבעיות פנימיות כגון: לחץ דם גבוה, בעיות של עיכול, בעיות של נשימה, בעיות בתחום הגניקולוגיה, בעיות הורמונליות, לחץ נפשי, פחדים ועוד…

הרפואה הקונבנציונאלית-מערבית מכירה כיום ביכולתו של טיפול המבוסס על דיקור סיני, להפחית ולשכך כאבים, אולם אין תמימות דעים בין המומחים והרופאים בדבר התועלת האפשרית מאקופונטורה גם בתחומי רפואה נוספים.

אני רוצה לאחל לכם טיפול נעים, מרגיע ומחדש כוחות.

אלה ווהל – תומכת לידה (דולה) מוסמכת, מטפלת רב תחומית ברפואה משלימה (רפואה סינית, שיאצו ועוד) – מטפלת הבית של מרכז אמא אדמה. הדף של אלה ווהל באינדקס הריון ולידה.

כתבות נוספות

תיקון חווית לידה


שרי קרוכמל

לפני “אודות”, נתחיל ב”תולדות”… הקשר הראשון שלי עם עולם הרפואה והבריאות החל  בצבא. קורס חובשות, קורס חובשים תעופתיים ושרות כחובשת


קורס דולות לאחר לידה


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama
    לימודי NLP