חזרה
היפוך עובר

טיפול להיפוך עובר מצג עכוז בעזרת רפואה סינית – היפוך עובר טבעי ממנח עכוז

הגעת לשבוע 34 והעובר עדיין לא התהפך? הרופא כבר מצקצק בלשונו ומתחיל לרמוז על היפוך עובר חיצוני אם לא יהיה שינוי בשבועות הקרובים? לפני שאת מתחילה לדאוג בעניין הזה, דעי שיש פתרונות נוספים! הרפואה הסינית מציעה פתרונות נוחים ובטוחים לשם היפוך עובר הנמצא במצג עכוז, ללא סיכונים וללא תופעות לוואי. בנוסף יש מגוון דברים שאת יכולה לעשות בבית כמו שימוש בתנועה או בקול, או אפילו לרתום את כוח הכבידה על מנת לסייע לעוברך לעבור למצג ראש. מחיר טיפול להיפוך עובר טבעי – 360 ש”ח

את מוזמנת לצפות בסרטון שצילמנו באמא אדמה הוד השרון ובו מודגם טיפול להיפוך עובר בעזרת רפואה סינית ובהמשך מובא גם הסבר אודות אופן הטיפול ומשמעותו.

את טיפולי היפוך עובר על פי הרפואה הסינית, מבצעות באמא אדמה מטפלות מוסמכות ומנוסות ברפואה משלימה. ניתן לתאם מועד לטיפולי היפוך עובר באמא אדמה 03-3810022
עוד על היפוך עובר במצג עכוז במהלך ההיריון עוברך נע ומסתובב ברחם באופן תדיר למדי, ולקראת הלידה הוא אמור להתמקם כך שיהיה מוכן לקראתה. אחרי השבוע ה-36 יהיה לעובר קשה יותר להסתובב ולהתהפך עקב גודלו. במנח הטוב ביותר, ראשו של העובר מופנה כלפי מטה בזמן לידה. במנח זה מופנה קדקוד העובר, שהוא החלק הצר ביותר בגופו, כלפי תעלת הלידה ומאפשר לו מעבר קל יותר. במנח עכוז לעומת זאת, הראש פונה מעלה, בעוד העכוז מופנה מטה. בבתי החולים בארץ לא מיילדים כיום במנח זה ובדרך כלל מוצע ליולדת ניתוח קיסרי או ניסיון לבצע היפוך עובר חיצוני.היפוך עובר חיצוני הוא הטיפול הקונבנציונלי כאשר העובר נמצא במצג עכוז. הרופא הגניקולוג מסובב את העובר מחוץ לרחם, על ידי הפעלת לחץ קל על הבטן מכיוונים שונים. פעולה זו מתבצעת בבית חולים, תחת בקרת אולטרה-סאונד ותוך כדי מתן תרופות להרפיית הרחם. את ההיפוך החיצוני מבצעים בדרך כלל בין השבוע ה 36-לשבוע ה-.39 בחלק גדול מהמקרים ההיפוך החיצוני מצליח (40%–77%), אולם יש עוברים הנוטים לחזור למצג עכוז לפני הלידה. בנוסף, חשוב לדעת שהיפוך חיצוני כרוך בסיכונים כמו: קריעת רקמות, היפרדות שליה ובמקרים נדירים וקיצוניים אף תמותת העובר.
המלצה חשובה: היפוך עובר חיצוני ע”י רופא נשים / גניקולוג, ניתן לבצע כאמור בשבוע הריון מתקדם יותר, אך התור די ארוך. לכן במקביל לקביעת התור אצלנו להיפוך בשיטות טבעיות – סיניות, אנו ממליצים לקבוע גם תור בבית חולים (בבי”ח מאיר למשל מבצעים “היפוכים” ד”ר חגי קנטי, ד”ר טל בירון-שנטל, ד”ר בני שכטר וישנם רופאים נוספים העוסקים בכך). אם במקרה ההיפוך בשיטות הרפואה הסינית לא הצליח, כדאי שיהיה “תור משוריין” אשר ניתן בקלות לבטלו אם כבר אין בו צורך, אך קשה להשיג כזה ברגע האחרון).
מה עושים כאשר סוף ההיריון מתקרב והעובר אינו במנח האופטימלי? אחד הטיפולים הרווחים ביותר ברפואה הסינית לנשים בהיריון הוא טיפול להיפוך עובר. אם הגעת לשבוע 35 ועוברך אינו במנח ראש ,מומלץ לנסות דיקור סיני לפני כל התערבות אחרת, כמו היפוך חיצוני. מחקרים רבים הראו שהטיפול בדיקור משפר מאוד את הסיכוי להצליח בהיפוך העובר, לפעמים עד פי שניים מהרגיל. ועם זאת חשוב לזכור – אנא הגיעי לטיפול היפוך ברפואה סינית רק לאחר שהרופא וידא בבדיקת אולטרה-סאונד שאכן עוברך במצג עכוז. אם העובר נמצא כבר במצג ראש, הוא עלול להתהפך חזרה למצג עכוז כתוצאה מהטיפול.
מתי לא מבצעים היפוך ברפואה סינית?
• כאשר יש היריון עם תאומים. זאת מכיוון שקיים סיכון נדיר שהראשים יסתבכו זה בזה או שחבלי הטבור יידחסו. • כאשר האישה סובלת מלחץ דם גבוה, התהליך עלול לגרום לעלייה בלחץ הדם.
• כאשר היו דימומים במהלך ההיריון.
• כאשר ה-RH של האם הוא שלילי – במצב כזה קיים סיכון לעירוב דמה של האם בדמו של העובר. זהו מצב היפותטי שבכל מקרה לא אמור להתרחש בעת היפוך עובר בכלים של הרפואה הסינית ועם זאת מומלץ לא להסתכן.
• כאשר יש שליה קדמית, ייתכן כי היא תגביל את ההיפוך ולכן העובר לא יתהפך; לגבי השליה – היא מהוה התווית נגד רק במצב של שליית פתח.
טיפול של היפוך עובר ברפואה הסינית
הטיפול להיפוך העובר מתבצע על ידי דיקור נקודה הנמצאת על מרידיאן שלפוחית השתן – הנמצאת בקצה הבוהן הקטנה בכפות הרגליים. את מחט הדיקור מחממים באמצעות מוקסה אשר מעצימה את אפקט הטיפול. מבחינה מערבית מצאו כי גירוי של הנקודה באמצעות סיגר המוקסה מעורר את פעילות בלוטת יותר הכליה (הנקראית גם בלוטת האדרנל), וזו מגבירה את יצור ההורמונים אצל האם. הורמוני הפרוסטגלנדינים המעודדים את דופנות הרחם להתכווץ וכתוצאה מכך גוברת הפעילות העוברית. מבחינת הרפואה הסינית, מנקודה זו בזרת של כף הרגל, יוצא מרידיאן (ערוץ אנרגטי) פנימי אל הרחם. חימום הנקודה מזרים אנרגיה יאנגית אל אזור רצפת האגן והרחם, היוצרת תנועה שמסוגלת לגרום להיפוך העובר.
הנחיות למטופלות להמשך הטיפול בבית
כהמשך לטיפול החד- פעמי בדיקור, על היולדת להמשיך ולחמם את אותה הנקודה באמצעות המוקסה, פעמיים ביום למשך חמישה ימים.
• הדליקי את מקל המוקסה עד שיתלהט וקרבי אותו לנקודה אשר נמצאת בפינה החיצונית של הציפורן (כאמור בבוהן הקטנה ברגל), הקפידי לשמור על מרחק של כ-1–2 סנטימטרים מהרגל. כאשר את מרגישה את החום, הרחיקי את המקל מהרגל למשך כמה שניות.
• חזרי על התהליך חמש פעמים ברגל אחת.
• בצעי את אותו התהליך חמש פעמים ברגל השנייה.
• המשיכי לחמם כך את הנקודה למשך כ 15-דקות.
• כבי את מקל המוקסה באמצעות גזירת החלק הבוער לתוך כוס מים.
עובר המצוי במנח עכוז לקראת הלידה מרמז על חוסר איזון בגופה של האשה ההרה.
ייתכן שמצב זה היה נמנע אם האשה הייתה מגיעה לטיפול בשלב מוקדם יותר של ההיריון שלה. אך למרות זאת, ניתן לגרום להיפוך העובר על ידי טיפול ברפואה סינית. מומלץ לנסות את הטיפול ברפואה סינית לפני שניגשים לעשות היפוך עובר חיצוני אצל רופא. כתבה: אלה ווהל – תומכת לידה (דולה) מוסמכת ומטפלת רב תחומית ברפואה משלימה: רפואה סינית, שיאצו, פרחי באך, הילינג ועוד. הדף של המטפלת אלה ווהל באינדקס הריון ולידה של אמא אדמה.
כתבות נוספות

קורס דולות לאחר לידה


שרי קרוכמל

לפני “אודות”, נתחיל ב”תולדות”… הקשר הראשון שלי עם עולם הרפואה והבריאות החל  בצבא. קורס חובשות, קורס חובשים תעופתיים ושרות כחובשת


מיילדת

מיילדת – מיילדות ברוכות הבאות אל דף מיילדת – מתחם המיילדות באתר אמא אדמה – הריון, לידה והורות. באתר אמא אדמה יש מקום לכולן, יש פינות,


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama
    לימודי NLP