חזרה
זירוז לידה

טיפול לזירוז לידה – כיצד ניתן לזרז את הלידה בעזרת רפואה הסינית – השראת לידה

טיפול לשם זירוז לידה נעשה בדרך כלל לא לפני שבוע 41 + של ההריון.

במרכז אמא אדמה מתבצעים טיפולי זירוז לידה על פי הרפואה הסינית ומבצעות אותם מטפלות מוסמכות ומנוסות ברפואה משלימה.

בהמשך מובאים גם סרטון על זירוז לידה שצולם באמא אדמה וגם מאמר על זירוז לידה, שבהם מסבירה ומדגימה המטפלת אלה ווהל את אופן ביצוע הזירוז.

מחיר טיפול לזירוז לידה טבעי – 270 ש”ח

לתיאום מועד לטיפול זירוז לידה באמא אדמה, טלפון 03-3810022

זירוז לידה בעזרת רפואה סינית

נשים המגיעות לסוף ההריון שלהן, בשבוע 40+ שומעות לא אחת מהרופא שלהן או ממישהו אחר את הביטוי זירוז לידה.

כאשר רופא מציע זרוז לידה הוא מתכוון בד”כ לזריקת פיטוצין המתחילה את תהליך הלידה באופן לא נעים ואף כואב מעט, שסביר כי יוביל בהמשך לשימוש באפידורל ואולי התערבויות נוספות בלידה.

ברפואה הסינית, ישנן נקודות דיקור העשויות לסייע לזירוז לידה באופן טבעי (מה שמכונה השראת לידה) וכך הן יכולות לחסוך ליולדת לידה התערבותית ולעיתים מכשירנית.

לעיתים קרובות, לא נותנים לנשים להנות מהזכות לשאת את עוברן עד שבוע 42 מבלי שהן יקבלו הערות מקרוביהם, חבריהם והרופאים המלווים אותן. אנשים רבים רגילים לכך ש”צריכים ללדת בתאריך הלידה המשוער” והרופאים מצידם, דואגים מפני בעיות שעלולות להגיע בסוף ההריון הכוללות מיעוט של מי שפיר, הזדקנות שיליה ועוד.

הפתרון הקל, הידוע והמקובל מבחינתם הינו זירוז לידה – כלומר, תחילתה של הלידה באמצעות זריקת הפיטוצין, הורמון אשר גורם לכיווץ שרירי הרחם וכך עשוי לקדם את הלידה.

חשוב לזכור שבמקרים רבים, ההריון מתקדם באופן הנכון לו ביותר, מצב בריאות האשה והעובר בבטנה תקין מבחינה רפואית, והעובר מנצל את הזמן הנותר לו בכדי לעלות במשקל, וכך בסופו של דבר הוא יצא תינוק בשל יותר. הוא אינו זקוק לזירוז לידה כי יש לו את הקצב והזמן שלו וכשיהיה מוכן הוא יצא בלידה רגילה.

מבחינת הרפואה הסינית, התערבות בזמנים ובשלבים שונים של הלידה לא מזרזת את התהליך בכוח (כפי שעושה הפיטוצין) או בצורה פעילה, אלה מאזנת את הגוף כך שהוא בעצמו ימשיך את הלידה באופן תקין. לדוגמא: אם מגיעה אשה בשבוע 40 לטיפול ברפואה סינית, תפקיד המטפל/ת לאזן אותה נכון ליום של הטיפול, ולא לגרום לזירוז תהליך של לידה אם הגוף שלה עדיין אינו מוכן להתחיל את התהליך. מצד שני, אם גוף האשה מראה מוכנות ללידה אך אין כל התקדמות, לאחר טיפול בדיקור, עשוי להתחיל תהליך הלידה אשר היה תקוע עד כה ולא הצליח להתקדם מסיבות שונות.

ברפואה הסינית, חשוב אם כן לאבחן מדוע הלידה נתקעה או אינה מתחילה. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות ושונות והדרך לטפל בהן תהיה שונה. לפניכם מספר דוגמאות:

במידה ויש צירים אך אין עדיין פתיחה, עבודה ידנית על עצם הסאקרום (עצם העצה) תעזור מאוד ודיקור של נקודות במיקום של הרגל התחתונה עשוי לעזור לפתיחה של צוואר הרחם ובכך לזרז את תהליך הלידה ולייעל את התקדמות הצירים.

במידה ואין בכלל צירים, הנעה של האנרגיה בגוף תעזור מאוד, אך כאן המטפל/ת צריך להזהר לא ליצור צירים ללא פתיחה. אחת האפשרויות העומדות בפני המטפל הוא שימוש בשילוב של נקודות הנקרא “ארבעת השערים” אשר יגרום לתנועה רבה של אנרגיה בגוף, עשוי לתרום להתחלה של צירים ויעודד פתיחה.

במידה וקיימת פתיחה אך העובר עדיין לא ירד כלפי מטה, לחיצה על נקודה במרכז רכס השכמה תהיה נפלאה ותוכל לזרז את תהליך הירידה של התינוק. בנוסף ניתן גם לעבוד על נקודות הנמצאות בתחתית כף הרגל ועל ידי כך לסייע לאנרגיה לרדת למטה ובעקבותיה ירד גם העובר.

טיפול לזירוז לידה על פי הרפואה הסינית אורך כשעה. ניתן לשלב אותו עם שיאצו וכך לאפשר תנועות מנואליות של סיבוב הרגליים בכדי לסייע בפתיחת האגן וירידת התינוק כלפי מטה. ניתן גם לעבור באופן ידני על מרידיאני היין של הרגליים (מרידיאנים אלה עוברים בחלק הפנימי של הירך) וכך לעודד זרימת אנרגיה טובה ודם לכיוון הרחם.

הרפואה הסינית מניחה וטוענת שיש לעבוד עם הגוף ולא כנגדו. טיפול הזירוז ברפואה הסינית בא לעזור לעובר לצאת ולא להכריח אותו לעשות זאת אם אינו מוכן עדיין. העבודה העדינה הנעשית על נקודות דיקור המעודדות ירידה של אנרגיה אל עבר הרגליים באה לסייע לעובר לרדת בגובהו לכיוון ה”יציאה”.

חשוב לי להזכיר שתינוקות הנולדים בשבועות 41 ומעלה, הם תינוקות בשלים יותר, בעלי שומן רב יותר בגופם וכך עמידים יותר בפני קור. גורמים אלה יסייעו לתינוק להיות נינוח ורגוע יותר בעולמו החדש והחיצוני לרחם אימו. זוהי ברכה של ממש לאם ולתינוק.

כתבה: אלה ווהל – תומכת לידה (דולה) מוסמכת ומטפלת רב תחומית ברפואה משלימה: רפואה סינית, שיאצו, פרחי באך, הילינג ועוד.

כתבות נוספות

תיקון חווית לידה


קורס דולות לאחר לידה


מיילדת

מיילדת – מיילדות ברוכות הבאות אל דף מיילדת – מתחם המיילדות באתר אמא אדמה – הריון, לידה והורות. באתר אמא אדמה יש מקום לכולן, יש פינות,


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama
    לימודי NLP