חזרה
טיפול שיאצו במהלך הריון

טיפולי שיאצו במהלך ההריון ולאחריו – טיפולים לא רק לשם הפינוק

נשים רבות מתרחקות בתקופת ההריון מטיפולי עיסוי למיניהם מחשש שהן יכולות לגרום נזק לעובר ומלידה מוקדמת. טיפול שיאצו במהלך ההריון הנעשה על ידי מטפל המוסמך לטפל בנשים בהריון, הוא מומלץ מאוד מכיוון שהוא מועיל לאשה ההרה ברבדים רבים. טיפול שיאצו בהריון הוא יותר מאשר ליטוף נעים על הגב ויש לו יכולות טיפוליות שהן כבר מזמן מוכחות.
מטפלים המוסמכים לטפל בנשים בתקופת ההריון שלהן, יודעים לקחת בחשבון את השינויים הגופניים וההורמונליים המורכבים הקורים בזמן ההריון. בנוסף הם גם ידעו היכן מותר ומומלץ ללחוץ בכל שלב של ההריון מבלי לסכן את ההריון או את העובר.
טיפולי שיאצוו קבועים בזמן ההריון הם אחד הדרכים בהן נשים בהריון יכולות להקטין את חוסר הנוחות הפיזית והרגשית בהריון ובמהלך הלידה וכך לשפר את איכות חייהן בתקופה המיוחדת והמלאת השינויים הזו.כמבוא תוכלו לקרוא כאן על טיפולי שיאצו בכלל, לאו דווקא בהקשר של הריון ולידה – טיפול שיאצו

שיאצו בזמן ההריון
במהלך ההריון, טיפולי שיאצו הם מהנים, מרגיעים מאוד מצד אחד ומעוררים מצד שני. הטיפולים תומכים באשה לאורך כל תקופת ההריון שלה ומסייעים לה להתאים את עצמה לשינויים הפיזיולוגיים והרגשיים שעוברים עליה במהלך תקופה מאוד מיוחדת. ישנו איזור ריפוי, שקט ומקודש הנוצר לאשה בהריון בזמן טיפולי השיאצו. איזור זה מאפשר לה להתחבר באופן עמוק יותר אל העובר שגדל ברחם שלה. חיבור זה משפיע באופן מאוד חיובי על האם וגם על העובר לפני, בזמן ואף אחרי הולדת התינוק שלה.
לפניכן מספר דוגמאות, כיצד תורם טיפול השיאצו לאשה במהלך ההריון שלה:
  • מוריד מתחים.
  • משרה רגיעה עמוקה.
  • מעלה את הרמות האנרגטיות בגוף.
  • מקל על מתחים בשרירים שבאיזורים שהכי מושפעים מגדילת העובר ובמרכז כובד האשה שמשתנה בהתאם למהלך ההריון. בין איזורים אלה נית למנות בדרך כלל  את הגב, הצוואר והאגן.
  • מגביר את זרימת הדם ומשפר את תפקוד בלוטות הלימפה
  • מוריד נפיחויות בפלג הגוף התחתון.
  • מקל על כיווצי שרירים.
  • מקל על עייפות.
  • משפר את הגמישות ואת יכולת התנועתיות של האשה.
טיפולי שיאצו בהריון, במהלך הטרימסטר ראשון
בימים הראשונים מתרחשים בגופה של האשה שינויים רבים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית. שינויים אלה עלולים לגרום לתופעות כגון בחילות, נפיחות בגוף, עצירות, עייפות מרובה ועוד. בלחיצה על נקודות לחיצה מסויימות, ניתן לעשות לאשה בתחילת ההריון שלה להתמודד עם השינויים האלו.
  
טיפולי שיאצו בהריון, במהלך הטרימסטר השני  
הטרימסטר השני מתאפיין בדרך כלל כתקופה רגועה יותר. טיפול השיאצו בזמן זה יכול לסייע לאשה במתיחות שרירים וסיבובים של פרקים כאשר היא שוכבת באופן פסיבי וכך הוא עשוי להקל על כיווצים של שרירים, עייפות, כאבים של שריר שלד, ושיפור הגמישות ויכולת התנועה שלה.

טיפולי שיאצו בהריון, במהלך הטרימסטר השלישי
זהו כבר זמן בו אנו מתקרבים למועד הלידה ולכן זוהי תקופה מרגשת ומיוחדת. באותה העת יכולה להיות תקופה זו לא פשוטה שכן המשקל שנוסף לאשה במהלך ההריון שלה יכול לגרום לאי נוחות פיזית, מתיחות של העור וגם לחץ על האיברים הפנימיים שלה. פחדים וחששות יכולים להוביל למתח רב בגופה ולכן טיפול שיאצו בתקופה הזו יכול להביא להקלה נהדרת גם לגוף וגם לנפש ויעזור לאשה ההריונית להשאר רגועה בזמן שהיא מצפה ליום הלידה ההולך ומתקרב.

כתבה: אלה ווהל – תומכת לידה (דולה) מוסמכת, מטפלת רב תחומית ברפואה משלימה (רפואה סינית, שיאצו ועוד) – מטפלת הבית של מרכז אמא אדמה.

כתבות נוספות

קורס דולות לאחר לידה


תיקון חווית לידה


מיילדת

מיילדת – מיילדות ברוכות הבאות אל דף מיילדת – מתחם המיילדות באתר אמא אדמה – הריון, לידה והורות. באתר אמא אדמה יש מקום לכולן, יש פינות,


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama
    לימודי NLP