חזרה
טיפים ללידה פעילה

עצות מועילות לשלב הלידה הפעילה בבית היולדות

הצירים מתגברים ואתם מתחילים להתארגן לתזוזה לעבר חדר הלידה, מה אפשר לעשות לפני, בדרך ובמיון היולדות:

חוקן
את לא חייבת לחכות לבית החולים כדי לבצע חוקן. אם לא חווית יציאות מוגברות לפני הלידה ואת מרגישה שיש לך צורך נוסף להתרוקן, ניתן לשתות שתי כפות של שמן קיק או להשתמש בשני נרות של גליצרין.


בזמן החיבור למוניטור
דעי שאת יכולה לבחור את התנוחה שבה תהיי בזמן שאת מחוברת למוניטור. אפשר גם לעשות ניטור עוברי לסירוגין בזמן שאת יושבת על כדור פיזיו. חשוב לזכור שמספיקות עשרים דקות של מוניטור תקין. לא צריך להיות מחוברת למוניטור במהלך כל הלידה אלה אם כן הצוות הרפואי מתעקש על כך עקב כל מיני ממצאים שהוא רואה.


התנועה בחדר הלידה
גם בחדר הלידה אין צורך רק לשכב במיטה בגלל שהחדר קטן או כי המיטה מהווה גורם כה מרכזי בו. הרגישי בנוח להסתובב בחדר (וגם במסדרונות בית החולים במידה וניתן). נסי לעלות במדרגות (בזהירות ותמיד עם ליווי של בן הזוג או תומכת הלידה). העליה והירידה במדרגות גורמת לתנועה באגן ועוזרת לתינוקך לרדת מטה בתעלת הלידה.


עירוי נוזלים – לא חובה

כל עוד את לא רוצה אילחוש של אפידורל, אין צורך בעירוי של נוזלים כאשר את חשה בטוב ותינוקך גם הוא מרגיש טוב.

מים מים בששון… תני להם להקל עליך
השימוש במים במהלך הלידה מקל מאוד על כאבי הצירים. לכן אני ממליצה לעשות מקלחות תכופות כאשר המטרה היא לכוון את זרמי המים לעבר הבטן התחתונה וגם אל עבר הגב התחתון. הטזת מים באיזורים אלו יעילה מאוד בכך שהיא משחררת אנדורפינים המקלים על כאבי הצירים.


אפשר לשבת הרבה בשירותים
הישיבה על האסלה מקלה על החלק התחתון של הגוף. איזור הפרינאום נרפה והגפיים נחות על האסלה (שמאוד דומה לשרפרף הולנדי, רק מוגבה מהרצפה). לכן מומלץ ללכת לשירותים כל כחצי שעה. אפשר אפילו להכנס לבד לשירותים, לסגור את האור ולנשום כמה נשימות עמוקות ומרגיעות. ניתן לקבל שם כמה צירים ולראות אם רוצים להמשיך להיות שם או לחזור חזרה לחדר ולהיות בתנועה.


כדאי לבוא עם ספירת דם עדכנית

בכדי לקבל אפידורל יש צורך בתוצאות של ספירת דם עדכנית. אם אין לך בדיקה כזו שנעשתה בזמן האחרון, בית החולים יעשה אותה ואז יהיה צורך לחכות לתוצאותיה לפני קבלת האלחוש האפידורלי.


כדאי לחכות עם האפידורל
במידה ותהיי מעוניינת לקבל אפידורל, מומלץ לחכות איתו לפתיחה של לפחות ארבעה או חמישה סנטימטר וכשראשו של תינוקך עבר את קו הספינות.


גם עם האפידורל, יש חשיבות רבה להמשך התנועה
אם את במיטה לאחר קבלת האפידורל, יש חשיבות רבה להמשיך להיות בתנועה כדי לא לתקוע או להאט מדי את הלידה. לכן מומלץ להחליף צד כל שלושים עד ארבעים דקות. אם יש לידך תומכת לידה, היא תעשה לך סיבובי אגן ותדאג לייצר תנועה א-סימטרית באגן כדי 
להקל על מעבר התינוק בתעלת הלידה ולקדם בכך את הלידה.


הלידה – שלב הלחיצות


תנוחת הלידה שלך
את יכולה לבחור את התנוחה שבה תלדי וכמובן שאפשר לשנות תנוחה במהלך השלב השני של הלידה.


קומפרסים חמים באיזור הפרינאום מקטינים את הסיכוי לחתך חיץ
את יכולה לבקש מהמיילדת להניח לך קומפרסים חמים על איזור הפרינאום לפני שהתינוק שלך יוצא לאוויר העולם.


כדאי להביא בקבוק שמן שקדים סגור לחדר הלידה
לקראת היציאה של התינוק, את יכולה לבקש מהמיילדת שתעשה לך עיסוי פרינאום עם שמן שקדים או שמן מתאים אחר שהבאת מהבית, כדי לנסות להמנע מחתכים כשראשו של התינוק ימתח את האיזור.


זכרי שזהו הגוף שלך
זהו הגוף שלך, וזוהי הלידה שלך. במידה ואין מצב חירום, אף אחד לא יכול לעשות לך שום דבר ללא רשותך או רשות בן זוגך.


תוכנית הלידה

הכנתם תוכנית לידה בבית. כתבתם בה את כל מה שאתם מאחלים לעצמכם ללידה והגשתם אותה ביראת כבוד לצוות בבית החולים במטרה שיכבדו את רצונכם. חשוב לזכור שכל תוכנית היא בסיס לשינויים על פי מידת הצורך. כדאי להיות גמישים עם תוכנית הלידה ולעבוד עם הצוות הרפואי לטובת חווית לידה בטוחה וטובה.

המשיכו לטיפים שלאחר הלידה.

 


כתבה: אלה ווהל, בעלת תארי Nh.D ,Lic.Ac בשיטות רפואה אלטרנטיביות. דולה מוסמכת, מטפלת ברפואה סינית – אקופונטורה ויעוץ תזונתי, שיאצו, פרחי באך, וורטקסהילינג ורייקי מאסטר. מנחה סדנאות שיאצו לזוגות וסדנאות רייקי 1 ו- 2 לקבוצות קטנות. מטפלת הבית של מרכז אמא אדמה. הדף של אלה ווהל באינדקס הריון ולידה. 

כתבות נוספות

קורס דולות לאחר לידה


שרי קרוכמל

לפני “אודות”, נתחיל ב”תולדות”… הקשר הראשון שלי עם עולם הרפואה והבריאות החל  בצבא. קורס חובשות, קורס חובשים תעופתיים ושרות כחובשת


מיילדת

מיילדת – מיילדות ברוכות הבאות אל דף מיילדת – מתחם המיילדות באתר אמא אדמה – הריון, לידה והורות. באתר אמא אדמה יש מקום לכולן, יש פינות,


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama