חזרה
לה לצ’ה ישראל

לה לצ’ה בישראל – ליגת לה לצ’ה הבינלאומית – La Leche League

קבוצת לה לצ’ה הוד השרון מקיימת מפגשים במרכז אמא אדמה בהוד השרון!

פרטים אודות מפגשי הקבוצה ומועד המפגש הקרוב תמצאו בתחתית הדף.

ליגת לה לצ’ה ישראל הוקמה בתחילת שנות השבעים, כאשר נשים שהגיעו מארצות הברית הביאו איתן את ההבנה שיש צורך בארגון המבוסס על התנדבות שיתמוך בנשים מניקות. בבסיס אמונתן נמצאת הידיעה כי ההנקה היא הדרך הנוחה והטבעית ביותר להבין ולמלא את צורכי התינוק.

ליגת לה לצ’ה ישראל היא עמותה בה ניתנים תמיכה ומידע בנושא הנקה ללא תשלום, הן בקבוצות ברחבי הארץ והן בקו החם של ליגת לה לצ’ה, המאוייש על ידי מדריכות לה לצ’ה בתורנות. בשל היותן חלק מארגון בינלאומי מוכר, משמשות נציגות ליגת לה לצ’ה כיועצות לוועדות הכנסת ומקיימות כנסים ומפגשים לקהל הרחב ולמדריכות. בכנסי לה לצ’ה מתקיימים עדכונים אודות מחקרים בארץ ובחו”ל ומתורגלות שיטות להנחיית קבוצות.

קצת הסטוריה של לה לצ’ה

קבוצת לה לצ’ה הראשונה נוצרה מתוך צורך אמיתי של נשים לתמוך בנשים אחרות בשלבי ההנקה השונים (ודרך זה גם בהורות, באמהוּת). מרי וויט ומריאן תומפסון פגשו נשים בכנסייה שלהן ושמעו לעיתים קרובות משפטים כגון: “נורא רציתי להניק את התינוק שלי…” “רופא הילדים אמר לי שאין לי מספיק חלב…” “חמותי אמרה לי שבטוח שהתינוק לא מקבל מספיק חלב כיוון שהוא רוצה לינוק לעיתים כל כך קרובות…” “התינוק איבד עניין בשד לאחר שהתחלתי להוסיף לו פורמולה…” “ניסיתי להניק אבל פשוט לא יכולתי”.

מרי ומריאן חוו גם הן תסכול דומה כאשר התחילו להניק, הן ידעו כבר מה יכול לגרום להנקה לא להצליח – מידע שגוי מרופא, לחץ מקרובים, חוסר במידע טוב, חוסר בתמיכה רגשית, תחושת בדידות וחוסר בטחון בכך שחלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק ועד כהנה. ביולי 1956, באחר צהריים של פיקניק עם הכנסייה בו ישבו במעגל נשי, יצרו את קבוצת לה לצ’ה הראשונה. מרי ומריאן החליטו למסד את המפגשים האלה ולהזמין כמה מחברותיהן המניקות, ולארגן מפגש ביניהן ובין חברותיהן ההרות ושכנותיהן, וכך יחד עם חברותיהן אדווינה, מרי אן כהיל, מרי אן קרווין, אדווינה ובטי וגנר הפכו שבע הנשים (שענדו פנינים לכל מקום) לשבע המייסדות של ליגת לה לצ’ה.

הקבוצה הראשונה נפגשה מספר פעמים באותו קיץ וסתיו, כדי לארגן את כל המידע שהיה להן אודות הנקה, וכדי לבנות תפקידים בארגון, ובאוקטובר 1956 נערכה פגישת לה לצ’ה הראשונה ובה הועבר מידע מדויק וחשוב ותמיכה של אם באם.

איך גדלנו…

כיום, מתפרשת ליגת לה לצ’ה על פני כשבעים(!) מדינות ויש בה למעלה מ-43,000 מדריכות. ליגת לה לצ’ה הבינלאומית משמשת כיועצת רשמית לארגון הבריאות העולמי (WHO) וליוניצ”ף ארגון של האו”ם הפועל לרווחת ילדי העולם. ליגת לה לצ’ה הבינלאומית מארגנת כנסים בינלאומיים ומקומיים ובהם דיונים והרצאות בנושאים הקשורים בהנקה.

בליגת לה לצ’ה מאמינים באבא!

תמיכה אוהבת, שותפות ועזרה של האבא מחזקים את ההנקה ואת הקשר בין האם לתינוק. ישנן דרכים רבות לפתח מערכת יחסים בין האב לתינוק ועל פי ליגת לה לצ’ה זו מערכת יחסים החשובה מאוד להתפתחותו כבר מהינקות. אבות נחשבים למייצגי החברה בעיניי התינוק והילד כי הם יודעים להעניק לילדיהם הדרכה אוהבת, שמשקפת קבלה של היכולות שלהם והתחשבות ברגשותיהם.

ליגת לה לצ’ה ישראל

המדריכות בליגת לה לצ’ה ישראל מייצגות גוונים רבים של החברה הישראלית, משתלבות יחדיו בהרמוניה ותומכות באהבה בכל אם המבקשת את תמיכתן. במפגשי לה לצ’ה מוצגות דעות שונות ומועלים רעיונות שונים להתמודדות עם אתגרי ההורות. כל דעה ומחשבה מתקבלות בפתיחות וללא שיפוט או ביקורת.

כתבות נוספות

קורס דולות לאחר לידה


תיקון חווית לידה


שרי קרוכמל

לפני “אודות”, נתחיל ב”תולדות”… הקשר הראשון שלי עם עולם הרפואה והבריאות החל  בצבא. קורס חובשות, קורס חובשים תעופתיים ושרות כחובשת


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama
    לימודי NLP