חזרה
ריקודי בטן לאמהות

פינוקי בוקר 2.7.14 – לרקוד מהבטן – ריקודי בטן לנשים לאחר לידה עם התינוקות


השבוע בפינוקי בוקר לאמהות ותינוקות, יום רביעי 2.7.14
בשעה 11:00, פעילות חוויתית לאמהות:
ריקודי בטן לנשים אחרי לידה יחד עם התינוקות
עם ענת גלבמן, מורה למחול ותנועה.

מעת לעת מגיעה לפינוקי בוקר לאמהות ותינוקות, מורה למחול המעבירה שיעור לדוגמא של ריקודי בטן לאמהות אחרי לידה. כל אחת מהמורות מביאה את עצמה, את הניואנסים ואת האופן המיוחד לה בהנחיית ריקודי הבטן. הפעם תבוא אלינו ענת גלבמן, שפרט להיותה מורה למחול ותנועה, רקדנית ויוצרת שהופיעה בלהקות מחול בארץ ובעולם, היא גם מטפלת שיאצו מוסמכת, דולה (תומכת לידה) ומדריכת הכנה ללידה המשלבת בין עולם המחול לעולם ההריון והלידה והרפואה המשלימה.

מה שענת אומרת על ריקודי בטן לאחר הלידה:
לאחר תקופת ההריון הממושכת, הלידה ותחילת האמהות, הגוף חווה שינוי גדול ופתאומי ותפקודן של כל המערכות משתנה בהתאם. כמו כן, מרוב עניינים הממלאים אותנו עם היכנסו של הרך הנולד לחיינו והשינוי העצום הכרוך בתקופה זו, תשומת הלב שלנו לאחר הלידה לא מופנית אל גופנו, ולכן בשיעור ריקודי בטן לאמהות הדגש יהיה קודם כל חזרה אל הגוף, וכמובן חזרה לפעילות גופנית.
באמצעות הריקוד נתרגל חיזוק אזור ריצפת האגן וייצוב שרירי הבטן, הרפייה ושחרור של הגב התחתון, העמקת הקשר בין תנועה לנשימה ובעיקר הקשב לעצמנו. בעדינות ובסבלנות נתמקד בחזרה אל הגוף, ודרך הריקוד והקצב, נתחיל את הדרך חזרה אל הגיזרה…

מספר המקומות מוגבל ולא מובטחת כניסה למאחרות. משתתפות סדנאות עיסוי תינוקות, הקבוצה שמתקיימת לפני פינוקי הבוקר והקבוצה שמתקיימת אחרי הפינוקים, אינן צריכות לשלם (“הכל כלול”). אורחות אחרות משלמות – 20 ש”ח!

מומלץ להביא מהבית מנשאים לתינוקות, כדי שתוכלו להמשיך לרקוד ולהתנועע בחופשיות יחד עם התינוקות.

הדף של יעל גלבמן באינדקס של אמא אדמה – יעל גלבמן – דולה – נשיות בתנועה

ריקודי בטן לאמהות עם תינוקות – כשאת מאושרת ורגועה, התינוק שלך מרגיש אותך וגם הוא נרגע, נח בתוך האושר שלך. התנועות העמוקות של ריקודי הבטן מאזנות ומרפאות את הגוף והנפש. תנועות עגולות, זורמות ומרעידות שעוזרות לשחרר את הגוף ולהזרים בו שמחה ושלווה.

ועוד על ריקודי בטן – מה הם ריקודי בטן?

מאז ומעולם נשים קמו לרקוד את שמחת החיים, את החגיגה, את הכאב, את העונג הזה שהגוף נותן לנו…

המעגל, שמתחיל ברחם האם הראשונה וממשיך דרך כל אחת מאתנו, מלמד אותנו לשמוח בגופנו לקבל אותו, כמו שהוא. ריקוד הבטן הוא ריקוד שנובע מתוך החיים עצמם, מתוך החוויות שמעצבות חיי אישה.
דרך לימוד רקודי בטן נגלה מחדש את הגוף, הנפש, את מרכזי האנרגיה השונים. לכל מרכז איכויות תכונות משלו, אשר באות לידי ביטוי בתנועה הנובעת מבפנים, ומתבטאת דרך כל איבר בצורה אחרת. ריקוד בטן זהו ריקוד שורשי עתיק, המחבר אותנו אל המקורות, אל האדמה, אל העוצמה הנשית הראשונית.
 
בעת ריקוד ריקודי בטן, האגן הממוקם במרכז הגוף ומהווה נקודת מפגש המחברת בין כפות הרגליים לקודקוד, בין אנרגיה גשמית לרוחנית, בין אדמה לשמיים. המשחק עם האגן נותן לנו הזדמנות להכיר ולזהות את האיכויות הטמונות בו, לשלב ביניהן וללדת אותן מחדש באמצעות תנועה.

ריקודי בטן הינם ריקודים שחיים מעבר לזמן, למקום ולתרבות. 
זהו ידע שקיים בכל אישה, בגופה, בטבעה, מעבר למבוכה, להתניות החברתיות ולמגננות. לרקוד ריקודי בטן זוהי דרך יצירתית להחלים ולפתח את אותם מקומות בגוף ובנפש שנפגעו או נחסמו אי שם בחלקים המוצנעים של הגוף.

 

ומה אומרים רופאים מומחים על ריקודי בטן?
 
פרופ’ משה סלעי: “אני מפנה הרבה מהפציינטיות שלי לריקודי בטן, לתרגל ולרקוד. הן חושבות שאני צוחק, אבל אני מסביר להן שאני מתכוון לכך במלוא הרצינות. אני חושב שזו פעילות מאוד ברוכה לכל אחת, ובמיוחד למי שסובלת מהגב”.
 
דר’ קלרה פרידמן: “את ריקודי הבטן רוקדים בדיוק לפי אותו עיקרון של התעמלות לבניית עצם: נשיאת משקל על הגפיים תוך כדי תנועות פיתוליות ויצירת עומסים על העצמות בצורת תנודה. לכן ריקודי בטן יכולים לעצור בריחת סידן”.
 

כתבה: לאה טולדנו – רקדנית, מורה לריקודי בטן, מטפלת בתנועה, דולה. חוקרת את ריקודי הבטן כריפוי לאחר ניסיון של למעלה מ-20 שנה כמורה לריקודי בטן dance therapy. מטפלת בתנועה – בוגרת סמינר הקיבוצים מטפלת ב”חכמת הגוף” – בוגרת ביה”ס גוף נפש בבעלות ענת שיינמן. בעלת סטודיו לריקוד וטיפול בתנועה בהרצליה, מעבירה סדנאות ומופיעה בפסטיבלים ועל במות בארץ ובעולם.

שירי שילון מסבירה: במסגרת פעילות ריקודי בטן בפינוקי בוקר לאמהות באמא אדמה הוד השרון, נתחיל בחימום נעים לחיזוק והגמשת הגוף ולאחר מכן נלמד ונתרגל תנועות מעולם ריקודי הבטן, בדגש על יציבה נכונה ותנועה בריאה, שתאפשר לנו לרקוד בשמחה עם התינוקות לצלילי מוסיקה נעימה. צפויה להיות הנאה רבה לכולנו: לאמהות, לתינוקות וגם לי.

שירי שילון – מורה מוסמכת לריקודי בטן, מדריכת צ`י קונג ומנחה לתנועה חופשית ומדיטציה בתנועה.לומדת וחוקרת את תחום הגוף והנפש זה למעלה מ- 15 שנה, במגוון רחב של סדנאות והשתלמויות ברחבי העולם (מדיטציה בתנועה, אמנויות לחימה, יוגה, פילאטיס, שיאצו, סגנונות שונים של ריקוד, רייקי, ועוד). אמא של אושרי ומיה.
קישור לדף של 
שירי שילון באינדקס הריון ולידה באתר  אמא אדמה הוד השרון.

כתבות נוספות

מיילדת

מיילדת – מיילדות ברוכות הבאות אל דף מיילדת – מתחם המיילדות באתר אמא אדמה – הריון, לידה והורות. באתר אמא אדמה יש מקום לכולן, יש פינות,


תיקון חווית לידה


קורס דולות לאחר לידה


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama
    לימודי NLP