חזרה
תוספי מזון בהריון ובזמן הנקה

תוספי מזון בזמן הריון ובתקופת ההנקה

העלאת רמות המוגלובין: ברזל עדין על פי המלצת הרופא, ברזל טבעי נוזלי – פלורידקס, חליטת תה סרפד 2-6 כוסות ליום. בהתאם לבדיקות מעבדה, אמנם יש נטייה לרופאים לתת ברזל באופן אוטומאטי, לטעמי – אם מנהלים מעקב שוטף ניתן לקחת רק במקרה בצורך (כשהמוגלובין יורד מתחת ל- 11.5)
מניעת מומים מולדים: חומצה פולית, להתחיל כ- 3 חודשים לפני ההיריון ולהמשיך לאורך תקופת ההיריון וההנקה, מינון של 400-800 מק”ג ליום.
חיזוק מערכת החיסון: ובמיוחד לנשים מעשנות: ויטמין C, לא יותר מ- 500 מ”ג ליום.
מניעת רעלת הריון: לאחר אבחון וייעוץ רפואי – סידן + ויטמין D. בכוונה לא כותבת מינון – חובה לקבל ייעוץ.
מניעת התכווצויות שרירים: אכילת בננות ובטטות, אם התופעה חוזרת וחמורה ניתן לקחת תוסף מגנזיום בהתייעצות עם רופא.
התפתחות תקינה של המוח והעיניים של העובר: אומגה 3, החל מ- 3 חודשים לפני ההיריון וכולל תקופת ההנקה, לחפש מוצר שריכוז ה-DHA  גבוה. 
מעט הרחבה על אומגה 3: האומגה מסייע לגדילת והתפתחות המוח אצל העובר (ולכן טוב לקחת גם בזמן ההנקה) ובכלל לתפקוד מערכת העצבים שלו (שכשהיא תקינה הוא ישן טוב יותר ורגוע יותר) מסייע להגן מפני לידה מוקדמת ומשקל לידה נמוך, מפחית סיכון ללקות ברעלת הריון, מגן על העובר מליקויים בקואורדינציה בגילאי גן והלאה, ומשפר יכולות לימודיות וחברתיות. מקל בסימפטומים של דיכאון (ודיכאון אחרי הלידה, אבל גם תה סרפד מטפל בזה) מאזן לחץ דם, מסייע בקרישיות הדם. וזו רשימה חלקית בהחלט. פרטים נוספים על אומגה 3
פעילות תקינה של מערכת העיכול: פרוביוטיקה.
מניעת בחילות: ג’ינג’ר, ויטמין B6 קמומיל, מנטה. את הצמחים ניתן לקחת כחליטת, או לרכוש כמוסות או מיצויים בחנויות המתמחות.
עצירות: תזונה עשירה בסיבית ונוזלים, פעילות גופנית כמו הליכה או שחייה, כמוסות פסיליום,
פרוביוטיקה. יש להביא בחשבון נטייה לעצירות לאחר הלידה שגורמת אי נוחות וסבל ולכן לא מומלץ לדחות את הטיפול בתופעה.
בצקות וורידים: לבצקות – תה סרפד. לשניהם – קלנדולה וארניקה כמשחה לטיפול חיצוני.
טיפול ומניעת דלקות בדרכי השתן: חמוציות, עדיף בכמוסות, פרוביוטיקה, ויטמין C (לא יותר מ- 500 מ”ג), תה סרפד.
הגברת ייצור חלב: אלפלפא (אספסת), סרפד, קימל, שומר. אניס, חילבה. קוואקר. להימנע מ- נענע, מנטה, לואיזה, מרווה וקפה.
הקלה בדימומים אחרי הלידה: להצטייד מראש במיצויים או חליטות של צמחי מרפא כגון: סרפד, ילקוט רועים, עלי פטל, תלתן, אכילאה, קלנדולה.
מניעת דיכאון אחרי לידה: אומגה 3, סרפד.
טחורים: שטיפת האזור במים קרים אחרי יציאה, משחת הממליס, שמן אתרי ברוש + משחת רסקיו ביחד.
   
לסיכום:
אם ההיריון תקין לגמרי, ומצבה הבריאותי של האישה תקין לחלוטין, אני ממליצה על צריכה יומיומית של:
אומגה 3 + חומצה פולית, תה סרפד, ופרוביוטיקה, וכן להקפיד על תזונה עשירה בפירות וירקות ולא לוותר על בננות ובטטות….
בכל בעיה או שינויי חובה להתייעץ עם בעל מקצוע.

מאת דלית קושנרוף – דיאטנית ומטפלת בצמחי מרפא

שימו לב: אין מידע זה מחליף התייעצות עם בעלי מקצוע, אלא ידע כללי והמלצות כלליות בלבד.

כתבות נוספות

תיקון חווית לידה


שרי קרוכמל

לפני “אודות”, נתחיל ב”תולדות”… הקשר הראשון שלי עם עולם הרפואה והבריאות החל  בצבא. קורס חובשות, קורס חובשים תעופתיים ושרות כחובשת


קורס דולות לאחר לידה


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama