חזרה
שיאצו

טיפולי שיאצו – טיפול בשיאצו – Shiatsu

שיאצו היא שיטת טיפול במגע, אחת משיטות הטיפול הבולטות והמוכרות בעולם הרפואה המשלימה – האלטרנטיבית. טיפולי שיאצו מתבססים על רפואה סינית עתיקה (למרות שתחילתה דווקא ביפן) ששולבו בה גם טכניקות טיפול מערביות כמו עיסוי, כירופרקטיקה, אוסטיאופתיה ועוד.

על פי הרפואה הסינית זורמים בגוף 12 מרידיאנים (מסלולי זרימת אנרגיה, או צ’י), כאשר כל מרידיאן אחראי על תפקודים שונים של האדם.

מטפל בשיאצו מאבחן איזה מרידיאנים נמצאים בחוסר איזון (בעודף אנרגיה, או בחסר), תוך כדי תשאול של המטופל שבאמצעותו הוא לומד על הסימפטומים המאפיינים את המטופל. לא אחת מגיע מטופל לטיפול בבעיה אחת ותוך כדי תשאול מתגלים סימפטומים נוספים ההנובעים מחוסר האיזון. הצלחה באיזון המרידיאן עשויה לשפר סימני התחלואה האחרים.

לפי המטפלים האלטרנטיביים, דבר זה שונה מאופן ההתבוננות של הרפואה המערבית שמטפלת בסימפטום עצמו ולא עוסקת במכלול התופעות. רפואה סינית לעומתה היא רפואה הוליסטית – כוללת שרואה את החולה כיחידה שלמה ולכן אינה מטפלת בסימפטומים בודדים. למשל, בעוד שרופא קונבנציונאלי ייתן לחולה שלו תרופה מסוימת בעקבות תלונה על כאבים כלשהם, תרופה שאפשר כי אף תקל עליו, הרי שמטפל אלטרנטיבי עשוי לאבחן אצל אותו חולה גם סימפטומים נוספים כמו מתח וחרדה, כאבים ומתח בשרירים מסוימים, בעיות בשינה וכו’. אבחנתו של המטפל ההוליסטי יכולה להיות שישנם מרדיאנים שונים חסומים והוא יטפל בהם ובאמצעותם בסימפטומים ובבעיה העיקרית עצמה.

השם שיאצו Shiatsu – מורכב משני חלקים: שי – אצבע, אצו – לחץ, אלא שלמעשה טיפולי שיאצו אינם מתבצעים רק על ידי לחיצה עם האצבעות והאגודלים, אלא גם בעזרת אברי גוף אחרים של המטפל כמו כפות הידיים, מרפקים ואפילו ברכיים.

טיפול שיאצו מתבצע בבגדים מלאים (רצוי בגד נוח ולא לוחץ כולל גרביים) והוא יכול להתקיים על מיטות טיפול או על מזרונים המונחים על הרצפה.

פרט לתרומה הטיפולית לבריאותו של המטופל, הרי שטיפולי שיאצו עצמם הם גם נעימים מאד, משחררים, מקלים, מרעננים ומרגיעים וכן לא חייבים “להיות חולים” כדי לקבל טיפול שיאצו, אלא נתן ואף רצוי לתחזק את הגוף בטיפולי שיאצו מעת לעת, כדי לשמור על האיזון ועל האנרגיות שלו לאורך זמן.

הרבה בריאות מאוזנת!

כמרכז הריוןלידה והורות, תחום התמחות של מרכז אמא אדמה הוד השרון הוא טיפולי שיאצו לנשים בהריון. מומלצים לקריאה המאמרים שכתבו מטפלות השיאצו המנוסות:

טיפול שיאצו בהריון מאת אלה ווהל

 שיאצו לנשים בהריון מאת רחל חמרה

שיאצו להריון ולקראת לידה מאת מירב קריספיל

כאן תמצאו פרטים על טיפולי שיאצו בהריון באמא אדמה בהוד השרון וכן סרטון על שיאצו בהריון שצולם והופק במרכז אמא אדמה הוד השרון.

כתבות נוספות

תיקון חווית לידה


קורס דולות לאחר לידה


שרי קרוכמל

לפני “אודות”, נתחיל ב”תולדות”… הקשר הראשון שלי עם עולם הרפואה והבריאות החל  בצבא. קורס חובשות, קורס חובשים תעופתיים ושרות כחובשת


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama
    לימודי NLP