קורסי הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה באנגלית

הכנה ללידה לתאומים

הכנה ללידה חוזרת – רענון

פשוט ללדת – היפנוברת’ינג

קורס הכנה ללידה מרוכז – מרתון

קורס הכנה ללידה פרטני

קורס הכנה ללידה

ניתוח קיסרי – הכנה ללידה בקיסרי

תיקון חווית לידה

תוכנית לידה

חשיבות קורס הכנה ללידה

מתי מתחילים קורס הכנה ללידה

מעגל נשים לקראת לידה

קורס הכנה ללידה טבעית

קורס הכנה ללידה – עמיתי “חבר”

קורס הכנה ללידה קרנות השוטרים

קורס הכנה ללידה לאומית

קורס הכנה ללידה כללית

פשוט ללדת - היפנוברת'ינג

הקורס איננו מתקיים כיום במרכז אמא אדמה!
שיטת היפנוברסינג – הכנה ללידה בשיטת היפנוברסינג – פשוט ללדת – Hypnobirthing

קורסי הכנה ללידה בשיטת “פשוט ללדת” (היפנוברת’ינג) המתקיימים במרכז אמא אדמה בהוד השרון, מתקיימים על פי שיטת היפנובירתינג Hypnobirthing להכנה ללידה המקורית, שיטה שפותחה בארה”ב ע”י מארי מונגאן והובה לישראל ע”י מרכז פשוט ללדת ובארץ נקראת שיטת “פשוט ללדת”. פרטים על השיטה עצמה ניתן להמשך הדף.

מרכז אמא אדמה – המרכז הותיק והמקצועי להריון, לידה והורות בהוד השרון (מאז שנת 2002) מנוהל ע”י שרי קרוכמל, מיילדת מוסמכת ומנוסה (בחדר לידה ובלידות בית), שאלפי נשים וזוגות בהריון, עברו בו קורסי הכנה ללידה בשיטות ובגישות שונות.

את הקורס בשיטת “אמא פשוט ללדת” (היפנוברת’ינג) באדמה הוד השרון מעבירה ליבת מגרם, מדריכת מוסמכת של מרכז פשוט “ללדת”, פיזיותרפיסטית מוסמכת BPT, עם התמחות בשיקום רצפת אגן, טיפול ותנועה לנשים בהריון ואחרי , שבנוסף לכך היא מדריכת. הכנה ללידה בשיטה “הרגילה” – קונבנציונלית, מטפלת בעיסוי רחם בשיטת ארויגו ועוד, כשהיא משלבת בין הידע הרב והניסיון שצברה בכל השיטות, על מנת להעביר הלאה את הידע בצורה היסודית והמעמיקה ביותר.

הקורס כולל 5 מפגשים בני 3 שעות כ”א המתקיימים בד”כ בימי חמישי בערב, בין השעות 19:30-22:30.

כדאי למהר ולהרשם 03-3810022

עלות הקורס לזוג מחיר (קבוע ואחיד בכל הארץ של מרכז פשוט ללדת).

מחיר זה כולל גם קבלת ספר היפנובירת’ינג, דיסק או קובץ שמע לנגן / מחשב וחוברת שעלותם קרוב ל-200 ש”ח.

וכך כתבה אחת המשתתפות שסיימה לאחרונה קורס פשוט ללדת – היפנובירת’ינג עם ליבת:

“השתתפתי בקורס הכנה ללידה בשיטת היפנוברת שהעבירה ליבת מגרם במרכז אדמה. כבר בשיחה הראשונה עם ליבת (עוד לפני שנרשמתי לקורס) התאהבתי בהתרגשות ובשמחת החיים שלה כשסיפרה לי על השיטה. הקורס עצמו היה מדהים ומעצים! ליבת העבירה אותו במקצועיות, חיננות, הומור ובהרבה רגש! הייתה מאוד קשובה ונעימה והעניקה המון מהניסיון האישי והמקצועי שלה…”

אודות השיטה והמפתחת שלה

שיטת היפנובירתינג Hypnobirthing לשם הכנה ללידה קיימת כבר למעלה מ-20 שנה ונלמדת בהצלחה גדולה ברחבי העולם. האמונה הבסיסית עליה נשענת הכנה ללידה בשיטת הפנובירת’ינג היא כי הלידה היא תפקוד נורמלי, בריא וטבעי של גוף הנפשי שכל מערכת שר אחרת בגוף אינה גורמת לנו לכאב בלתי נסבליא כשהיא עושה את עבודתה אין גם שום סיבה שמערכת השרירים של הרחם “דפוקה”. ” ותגרום כאב בלתי נסבל ליולדת. מנקודת המבט של הפנובירתינג לידה יכולה להיות אירוע מאוד עדין ושלו, נטול הדרמה הגדולה כל כך, אנחנו רואים בעיני רוחנו כשאנו חושבים “לידה”.

מארי מונגאן, מפתחת שיטת היפנובירת’ינג, הבינה את הקשר פחד-מתח-כאב ואת ההשפעה האדירה במקרה של לידה. כיוון שרובינו מגיעות ללידה עם תמונה מאוד ברורה של איך זה אמור להיראות (אישה צורחת מכאבים, בעל היסטרי וחסר אונים וכד’), לא פלא שרובינו מגיעות מאוד מפוחדות. הפחד גורם למתח גדול בגוף וזה גורם למוח שלנו להפריש הורמונים המיועדים לעזור לגופינו לתפקד נכון בזמן סכנה (ממשפחת הקטקאלומין, האדרנלין) . אך לידה היא עת סכנה ודרוש להיל לא הורמונים שונה לגמרי (למעשה ההורמונים הדרושים לנו בעת לידה הם הורמונים הדומים יותר למה שמוחנו מפריש בזמן יחסי מין למשל.) הורמונים כמו אנדורפינים, רילקסין, אוקסיטוטין הם הורמונים הגורמים לנו להרגיש רגועים, פקים ומאפשרים לגופנו להגיע. להרפיה ולא ליצור התנגדות לתהליך הלידה.

כשמארי מונגאן בדקה את תהליכי הלידה בחברות חברתיות היא הבחינה בתופעה המפתיעה ביותר. בתרבויות מתרבות תרבותית, המנותקות המערב הלידה שונה לגמרי. היא אינה נחשבת לאירוע רפואי מסוכן, או כואב בכלל יוצא מהכלל. נשים יולדות חברות אחרות, בנות משפחה ונשות רפואה בחברות, התומכות באישה בזמן הלידה. היא בחנה גם לידות של חיות יונקות אחרות. מי יבחן חתולה או כלבה ממליטות יראה שהן מחפשות סביבת לידה חבויה ואינטימית, חשוכה ושקטה, הן לא מרעישות, או מיללות בשום צורה (חתולה יכולה להמליט אצלכם בסלון מתחת לפה ולא תדעו מזה…) . הן מתכנסות בעצמן, נושמות והגורים נפלטים החוצה. ההמלטה קצרה ואינה מלווה בדימום רב.

זה מעניין מאוד. כשחיה יונקת יולדת בטבע וחשה בסכנה (לדוגמה אילה כורעת ללדת ושעת אריה שואג במרחק לא רב ממנה), היא מפסיקה ללדת ומחכה שהסכנה תעבור או מוצאת מקום בטוח יותר ללידה. אבל אם נשליך את הסיטואציה הזו על לידה אנושית-מערבית נראה שאישה הכורעת ללדת, ובדר”כאות במתחם רב עקב הפחד מהלידה לא מוצאת לה מקום אינטימי ללידה אלא עושה את ההיפך-היא נוסעת לבי”ח (מקום מאוד מלחיץ, מלא בחולים ופצועים, סירנות וציפצופים ממכשירים רפואיים, ריחות). במקום כזה אנחנו מאבדות את עצמנו, מקשיבות לצוות במקום להקשיב פנימה-לגופנו שיודע ללדת (בדיוק כפי שידע להרות לבד ולהזין ולטפח את ההיריון עד עכשיו), להקשיב לתינוק שלנו, שיודע גם הוא את איך להיוולד!

זה היה מה לעשות את הנשים המגיעות לקורסי הכנה ללידה בשיטת היפנות’ינג:

א. למודעות – מודעות לפחדים הקיימים וולדברים העלולים לגרום למתח בעת הלידה. המודעות העצמיות למתח המאפשרים לשנות את המצב המנטלי שלהן. הן לוקחות אחריות על עצמן ועל התינוק שלהן, מקשיבות לעצמן ממקום מאוד סטינקטיבי, ומאפשרות לידע את הפנימיות שלהן לצוף ולהנחות אותן.

ב. למתורגלות – מתורגלות להרפות את הגוף ברמה מאוד עמוקה על מנת שיזרום עם המשך הלידה ולא יתנגד לו.

מפגש קורס הכנה ללידה בשיטת היפנובירת’ינג לומדות נשים ומלווי הלידה שלהן איך להתמודד עם הפחדים שהלידה, ההריון או ההורות מעלים, איך לזהות פחדים שעלולים להוביל את הלידה עימן, איך להתמודד ולתקשר נכון עם הסטודנטים לבקש על מנת לקבל את כל השנדרש להן לאפשר בחירה. נבונות ושקולות בכל מצב.

התוצאה בלידה לאחר הכנה ללידה בשיטת היפנובירת’ינג היא לידה מאוד עדינה ושלווה – לאם וגם לתינוק. לידה המתנהלת ע”י הקצב האישי שלהם, לידה שבה האם והתינוק עובדים ביחד ותומכים האחד בשני.

כתבה: שרון פלד, אמא ל-3, מדריכת הכנה ללידה בשיטת היפנוברת’ינג.

מרכז “פשוט ללדת” – המרכז הישראלי להיפנוברת’ינג – שיטת Hypnobirthing

על יתר קורסי הכנה ללידה במרכז אמא אדמה – המרכז להריון, לידה והורות הוד השרון, אפשר לקרוא בהקלקה כאן – קורסי הכנה ללידה בהוד השרון

כתובת

שעות פתיחה

©All rights reserved to Ema Adama
לימודי NLP