חזרה
דמיון מודרך בהריון – לקראת לידה

דימיון מודרך בהריון – דמיון מודרך בלידה – תרגול עצמי בדמיון מודרך לקראת לידה


במהלך ההריון את חווה שינויים רבים. את אלה החיצוניים, הפיזיים, את חשה על גופך, אך שינויים רבים הם פנימיים כמו שינויים במצב רוחך ובמחשבות המעסיקות אותך: על ההיריון, על העובר / עוברית הקרבים ובאים, על איך תהיה הלידה, איך תסתדרי אחרי שהיקר לך מכל יבוא לעולם ועוד ועוד, לא חסר על מה לחשוב…
מעבר לשינויים בגופך את מתחילה לחוות כאבים ומחושים באזורים שונים בגוף, כאשר עלייך להמשיך בשגרת היום יום כי עם כל הכבוד להריון, החיים עדיין ממשיכים ולא עוצרים מלכת, למרות  שהשגרה משכיחה מאיתנו לא פעם תחושות ומכאובים.

דמיון מודרך בהריון הוא כלי נהדר להרגעת הגוף והנפש, הן בשלבים המוקדמים של ההיריון והן בשלבים המתקדמים שלו. בעזרת דמיון מודרך תוכלי גם להקל על ההריון ובודאי שגם להקל על תהליך הלידה עצמה. דמיון מודרך יסייע לך לדמיין את הלידה שלך בצורה בה את רוצה שהיא תהיה ולברוא לך, עד כמה שאפשר, את המציאות שאת רוצה.
עוד על דמיון מודרך באופן כללי תוכלו לקרוא כאן – דמיון מודרך
דמיון מודרך בהריון – כיצד עושים זאת?
מצאי לך חמש דקות שקטות לפחות, רצוי במקום שקט ואינטימי רק לך, או בשיתוף בן זוגך, שגם הוא חווה אירועים חדשים בחייו וגם הוא טרוד בודאי לקראת הבאות. הדליקי לך נר אחד או שניים (או יותר, תלוי במצב הרוח ומצב הכיס…), שימי מוסיקה מרגיעה ונעימה, שכבי על הגב או בכל צורה אחרת הנוחה לך והרפי את הגוף. אם את ביחד עם בן זוגך, נסו להיות במגע ולחוש זו את זה, הכל כמו שנעים וכמו שנוח ומתאים לכם.
קחי כמה נשימות עמוקות אל הבטן והרפי את אברי גופך. בשלב זה נסי להתחבר לנשימות שלך, הקשיבי להן. דמייני לעצמך מקום בו נעים לך להיות – זה יכול להיות מקום דמיוני או אמיתי, מקום שהיית בו בעבר או מקום שאת רוצה להיות בו, יכול להיות בטבע הפתוח או במבנה סגור, כל אתר שבו את מרגישה נינוחה ושלווה יכול להתאים. זהו המקום הבטוח שלך, דמייני ותחווי אותו, כולל את המראות, הריחות, הצלילים והאווירה שלו.
עכשיו את מוזמנת להשיל מעלייך את כל מה שמפריע לך, מחשבות חרדות מכאובים כל דבר שמציק לך ברמה הפיזית והנפשית.  את יכולה לדמיין את עצמך מסירה אותם מעלייך ממש כמו בגדים ולאחר  מכן לובשת בגדים חדשים (כולל דמיון אפילו של הצבע והצורה שלהם). לאחר שהשלת מעלייך את כל מה שמפריע לך, תצעדי בחזרה מהמקום הדמיוני ותחזרי לאט לאט במחשבותייך לעבר המקום האמיתי שבו את שוכבת ופיקחי את עינייך.
ברגע שיצרת לעצמך מקום טוב, חם, נעים ובטוח שכזה (כן, גם דמיון מודרך מצריך תרגול),  את יכולה לחזור אליו בכל שלב שבו תחפצי לאורך ההריון וגם בתהליך הלידה עצמה.
דמיון מודרך לקראת לידה – מחשבות בוראות מציאות
בחודשי ההיריון האחרונים, כאשר מתקרבים לקראת הלידה, כדאי להתחיל לדמיין איך היינו רוצות שהלידה שלנו תהיה (מומלץ בשלב זה אפילו לכתוב סוג של “תוכנית לידה” שעוזרת מאוד בבית חולים ומסדרת מאוד את המחשבות בראש, רק חובה לזכור שכל תכנית היא בסיס לשינויים…).
במצב של רגיעה, קחי את עצמך בדמיונך אל יום הלידה שלך. דמייני אותו מתחילתו ועד סופו בצורה הטובה ביותר ובדרך הטובה ביותר עבורך, על כל הפרטים הקטנים ביותר. חזרי על המחשבות הנעימות הללו ושנני אותן לעצמך. האמיני בחוויית הלידה שלך ובעוצמתה.
לאלה מכן שקשה להן לעשות הרפיה ולקחת את עצמן לרגיעה ושלווה בדמיון, ניתן לעשות זאת בעזרת דיסקים המותאמים לנשים בהיריון ובהדרכה חיצונית בעזרת דמיון מודרך.
בעזרת דמיון עשיר ומפותח יהיו לך היריון ולידה קלים ומעצימים, עם הרבה תובנות והארות. בהצלחה.
להרחבה בנושא דמיון מודרך בעת הלידה במאמר של שרי קרוכמלדמיון בלידה.
כתבה: ליבי בן משה – מטפלת בדמיון מודרך, מדיטציה, רייקי ועיסוי, תומכת לידה ומדריכת הכנה ללידה.
הדף של ליבי בן משה באינדקס הריון ולידה של אתר אמא אדמה.
כתבות נוספות

תיקון חווית לידה


קורס דולות לאחר לידה


שרי קרוכמל

לפני “אודות”, נתחיל ב”תולדות”… הקשר הראשון שלי עם עולם הרפואה והבריאות החל  בצבא. קורס חובשות, קורס חובשים תעופתיים ושרות כחובשת


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama