חזרה
יועצת הנקה

יועצת הנקה מוסמכת – יועצות הנקה מוסמכות IBCLC

יועצת הנקה מוסמכת IBCLC היא מומחית לניהול קליני של מהלך ההנקה אשר נגשה לבחינות המחמירות של הוועד הבינלאומי של בוחני יועצות הנקה ( IBCLC – International Board Certified Lactation Consultant) ועמדה בהן בהצלחה.

כדי לגשת לבחינה על המועמדת למקצוע יועצות הנקה מוסמכות, לעמוד בדרישות אשר כיום כוללות לימודים בקורס מקיף של מדריכות הנקה וצבירת אלף שעות עבודה קליניות (כן, 1000!!!) בפיקוח – שעות שבהן היא עזרה בפועל לאמהות בהנקה תחת פיקוחה של יועצת הנקה מוסמכת ותיקה.

יועצת הנקה מוסמכת מכירה לעומק מצבי הנקה מגוונים, היא בקיאה באנטומיה ובמבנה של השד, הרכיבים הכימיים של חלב אם, פסיכולוגיה וסוציולוגיה של נשים מניקות, התרופות שמותרות ואסורות לשימוש בהנקה, מחלות ומצבים שונים של אמהות ותינוקות ועוד.

בניגוד למקצועות אחרים בתחום הבריאות כמו רופאים, אחיות ופסיכולוגים אין ליועצות הנקה בישראל איגוד מקצועי או וועדת אתיקה ולכן יועצות הנקה בישראל חברו לאיגוד המקצועי האמריקאי של יועצות ההנקה ה- IBLCE. איגוד זה קובע את הקריטריונים ליועצות הנקה ומשנה אותם לפרקים כדי להתאים לדרישות המשתנות.

על מנת להישאר חברה באיגוד ולהמשיך לשאת את התואר יועצת הנקה מוסמכת, על החברה להוכיח שהיא ממשיכה לעסוק במקצוע בצורה שוטפת ולהתעדכן במאמרים החדשים ובהתפתחות המחקרית בתחום. לכן, בתום חמש שנים ממבחן ההסמכה על יועצת ההנקה להוכיח כי השתתפה במספר מסוים של כנסים, השתלמויות וימי עיון בנושאי הנקה או לגשת שוב למבחן.

יועצות הנקה פועלות בדרך כלל בבתי חולים, טיפת חלב, יחידות טיפול נמרץ, במרפאות פרטיות ויש אף יועצות הנקה פרטיות הנוהגות לבצע ביקורי בית אצל יולדות טריות. היועצות הן בדרך כלל בעלות מקצוע או עיסוק נוסף המשיק לעיסוקן כמו: אחיות, עובדות סוציאליות, או בעלות ידע בתחום התזונה למשל דיאטניות או נטורופתיות, מדריכות הכנה ללידה וכו’.

תרומתן של יועצות ההנקה לשיעור ההנקה בשחרור מבית החולים ובקהילה הוא גבוה מאוד; נמצא כי נוכחות של יועצת הנקה מוסמכת בבית החולים מעלה את מספר היולדות המיניקות עם שחרורן בלמעלה מפי שתיים, שכן יועצות הנקה יודעות לסייע לבריאות האם ולתמוך בה פיזית ונפשית על מנת לפתור את הבעיות הנפוצות בשבועות הראשונים של ההנקה למשל: מלאות, גודש, פצעים בפטמה, מיקום התינוק וחיבורו לשד, כאבים בשד וקשיים בהעברת חלב מהאם לתינוק.

יועצת הנקה מוסמכת היא אשת מקצוע מתחום הבריאות ולכן נמצאת בקשר עם רופא הילדים או עם רופא הנשים על פי הצורך ותוכל להעביר אליהם את המלצותיה.

יועצות הנקה אומנו לפתור בעיות חמורות יותר בהנקה כגון: ניהול הנקה של פגים או של תינוקות הסובלים מבעיות נוירולוגיות ונכויות אחרות הגורמות לקשיים בתחילת ההנקה (בשל הפרדה של האם מהתינוק) ובמשך ההנקה. יועצת הנקה מתמצאת בנושאים הקשורים להנקה מתמשכת ויכולה לייעץ לאם בכל הקשור לשאיבות ולאחסון החלב בעת החזרה לעבודה, למעבר הדרגתי למוצקים ולגמילה נעימה וטובה.

הנקה טובה ובריאה לאם המניקה וליונקים.

כתבה: שרונה נגבי, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, מדריכת עיסוי תינוקות ומנחת אמהות לאחר לידה. מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי. אמא לשניים.

בתמונה למעלה – ג’ניס זאוסמר, יועצת הנקה מוסמכת בשיעור הכנה להנקה, במסגרת קורס הכנה ללידה של אמא אדמה.

כתבות נוספות

קורס דולות לאחר לידה


שרי קרוכמל

לפני “אודות”, נתחיל ב”תולדות”… הקשר הראשון שלי עם עולם הרפואה והבריאות החל  בצבא. קורס חובשות, קורס חובשים תעופתיים ושרות כחובשת


תיקון חווית לידה


    השאר תגובה

    03-3810022

    רחוב הבנים 14, כניסה ב’, הוד השרון





    ©All rights reserved to Ema Adama
    לימודי NLP